FAQ

Heb je vragen voor ons of kom je ergens niet helemaal uit, kijk eerst bij onze FAQ’s of jouw vraag plus antwoord ergens tussen staat. Vind je niet helemaal wat je zoekt en heb je nog andere vragen of opmerkingen, dan kun je altijd contact met ons opnemen door:

Een email te sturen naar info@crindel.nl

Ons te bellen op 036-7440311

Gebruik te maken van de whatsapp functie op onze website

Door ons contactformulier in te vullen.

Verzenden en retourneren

Welke levertijd heeft een product?

CRINDEL werkt samen met verschillende designers en fabrikanten. Hierdoor zijn er verschillen in de levertijden van producten. Bij elk product vind je onderaan een tabblad met ‘Levering’. Hierin staat aangegeven wat de verwachtte verzendtijd is en eventueel naar welke landen er verzonden wordt.

Waarom betaal ik voor een bestelling soms meerdere keren verzendkosten?

Onze verkopers hanteren ieder hun eigen verzendbeleid en verzendkosten. Heb je van meerdere verkopers producten in je winkelmandje zitten? Dan kan het zijn dat je bij het afrekenen meerdere keren verzendkosten tegen komt. Check goed de voorwaarden van elke verkoper, want soms heb je bij een verkoper vanaf een bepaald bedrag gratis verzending.

Ik ben niet tevreden met mijn artikel, wat moet ik doen?

Dat is jammer! In je account kun je een retour aanmelden door op de knop ‘Retouren’ te klikken. Vervolgens krijg je van ons retourinstructies toegestuurd. Let op, deze kunnen per verkoper verschillen!

Nadat de verkoper jouw retour ontvangen en beoordeeld heeft, gaat deze op zoek naar een oplossing of krijg je het volledige aankoopbedrag retour.

Bekijk onze algemene voorwaarden voor meer informatie.

Ik wil iets retourneren.

Heb je jouw product ontvangen maar ben je niet tevreden, dan kun je binnen 14 dagen na ontvangst van jouw product een retour aanvragen. Het herroepingsformulier kun je invullen wanneer je ingelogd bent op je eigen profiel pagina.

Tenzij anders vermeld, zijn de retourkosten altijd voor rekening van de consument.

Nee, retourneren is niet gratis. Tenzij uitdrukkelijk vermeld, betaalt de klant de retourkosten. Hier hebben we voor gekozen om te voorkomen dat er onbeperkt besteld en geretourneerd wordt door de bezoekers van CRINDEL.

Wie is waarvoor verantwoordelijk?

Op CRINDEL komen meerdere partijen samen, en soms is het lastig om te zien wie welke verantwoordelijkheid heeft en waar je terecht kunt. Dit sommen we hier precies voor je op:

CRINDEL:

  • Wij zorgen ervoor dat jij kunt bestellen, betalen en retourneren
  • In een geval van een (goedgekeurd) retour, betalen wij jou uit

VERKOPER:

  • Zorgt dat het product op voorraad of na te bestellen is
  • Zorgt ervoor dat de artikelinformatie klopt
  • Regelt de verzending
  • Beoordeelt retouren
  • Draagt zorg voor de wettelijke garantie
  • Zorgt voor een BTW-factuur indien verzocht

KOPER

  • Gaat zorgvuldig om met een ontvangen product wat retour gezonden moet worden
  • Is verantwoordelijk voor de retourzending en verzendinformatie
  • Deelt tevredenheid met anderen en de klachten met ons

Ik heb een klacht, wat nu?

Indien je een klacht hebt, kun je uiteraard contact met ons opnemen. Dit kan via ons contactformulier, door ons een e-mail te sturen of door ons te bellen op 036-7440311.

Vergeet niet je klacht duidelijk te omschrijven, eventuele ordernummers te vermelden en je contactgegevens te vermelden. Na ontvangst van jouw klacht zullen zo snel mogelijk contact met je opnemen.

Mijn account

Hoe maak ik een account aan?

Ben je nieuw op CRINDEL en wil je graag bestellen, registreer je dan hier of klik rechts bovenin op onze gebiste op het persoon icoontje om je te registreren. Registreer je altijd als gebruiker. De registratiemogelijkheid voor bedrijven geldt voor partijen die hun aanbod willen plaatsen op CRINDEL.

Ik wil mijn account verwijderen, hoe doe ik dat?

Wanneer je jouw account van CRINDEL wilt verwijderen, kun je ons een bericht sturen met je account gegevens. Wij zorgen er dan voor dat jouw account verwijderd wordt uit ons systeem.

Hoe maak ik een moodboard?

Je kunt in je eigen profiel omgeving of bij het bekijken van producten jouw eigen moodboard maken. Dit moodboard kun je voorzien van een naam, een woonstijl en eventueel een budget. In je eigen profiel omgeving kun je dit moodboard bewerken zoals jij dat wilt. Doe dit het liefst op een laptop of iPad zodat je alle functionaliteiten kunt gebruiken. Ben je klaar? Deel je moodboard op social media of met vrienden en familie.

Waarom wordt mijn moodboard na 6 maanden verwijderd?

Op CRINDEL vind je steeds weer een nieuwe aanwas van producten en diensten. Om ervoor te zorgen dat alle moodboards relevant blijven, worden deze automatisch na 6 maanden verwijderd. Je wordt hiervoor op de hoogte gesteld. Wil je jouw moodboard behouden, maak er dan een screenshot van.

Verkopen via CRINDEL

Hoe meld ik me aan als verkoper op CRINDEL?

Wil je verkopen via CRINDEL, neem dan even contact met ons op om te kijken of jouw aanbod past bij ons concept. Daarna leggen wij je uit hoe je een account kunt aanmaken, jouw producten kunt uploaden, je voorraad bij kunt houden, etc.

Kan iedereen verkoper worden op CRINDEL?

Nee. Wij kijken kritisch naar elke verkoper die we toelaten op ons platform. CRINDEL is dé plek voor Nederlandse, Belgische en Duitse woon- en tuin specialisten om zich te laten zien. Daarbij vinden wij het belangrijk dat er een nadruk is op duurzame, maatschappelijke verantwoorde productie en ondernemerschap.

Met welke systemen kan ik koppelen?

Bij CRINDEL heb je verschillende opties om jouw voorraad bij ons online te krijgen. Zo werken we samen met platformen zoals Droppery en GoGetters, of kunnen we werken met een CSV feed vanuit Channable. Heb jij nog andere ideeën of wensen? Laat het ons gerust weten.

Worden foto's van mijn producten voor moodboards gebruikt?

Jazeker! Wanneer jouw producten live staan in onze shop, staan onze stylistes te popelen om ze toe te voegen aan een leuk moodboard. Zo komt jouw product niet alleen op één plek te staan, maar wordt deze verspreid over heel de website.

Een project plaatsen

Kan ik een project plaatsen bij wooninspiratie?

Ben jij aangemeld als specialist op CRINDEL en hebben wij jouw account goed gekeurd? Dan kun je aan de slag om projecten te plaatsen.

Ik heb een project geplaatst, wat nu?

Voordat jouw project live komt te staan, wordt deze eerst bekeken door ons team. Wij kijken of de foto’s bij het project van voldoende kwaliteit zijn, of de tekst klopt en of deze in de juiste categorie staat. Klopt het allemaal, dan keuren wij jouw project goed en krijg je daar vanzelf een bericht over.

Worden de foto's van mijn projecten ook in moodboards gebruikt?

Jazeker! Wanneer je via een abonnement projecten hebt geplaatst, staan onze stylistes te popelen om ze toe te voegen aan een leuk moodboard. Zo komt jouw project niet alleen op één plek te staan, maar wordt deze verspreid over heel de website.

Woning te koop aanbieden

Kan iedereen zijn woning verkopen op CRINDEL?

Nee, de te koop of te huur staande woningen die je op CRINDEL ziet worden aangeboden door gecertificeerde makelaars. Wil je jouw woning verkopen en heb je advies nodig? Neem gerust contact met ons op.

Ik ben makelaar, hoe krijg ik mijn woonbestand op CRINDEL?

Als makelaar kun je via verschillende wegen jouw woonbestand op CRINDEL kwijt. Zo hebben we koppelingen met Kolibri, Eye-move en Yes-co. Werk je met RealWorks? Dan kun je middels een API feed bij ons je woonbestand kwijt. Voor vragen, neem gerust contact met ons op.

Welke media ondersteund CRINDEL allemaal?

Alles! Of je nu een 3D video kwijt wilt, een matterport presentatie of een drone video, alles kun je op CRINDEL kwijt. Heb je vragen hierover? Neem dan contact met ons op.

Wat kost het om een woning te plaatsen op CRINDEL?

Vooralsnog is het plaatsen van je woonbestand op CRINDEL kosteloos (de kosten van je eigen CRM systeem niet meegeteld). In 2023 gaat hier wel verandering in komen en zal elke woning voor dezelfde prijs online geplaatst kunnen worden.

Adverteren op CRINDEL

Kan ik adverteren op CRINDEL?

Dat kan zeker! We hebben verschillende banner ruimtes beschikbaar op onze website. Neem contact met ons op voor de mogelijkheden.

Kan ik een blog plaatsen op CRINDEL?

Dat kan zeker! Neem contact met ons op voor de mogelijkheden.

Menu
Crindel WhatsApp Chat
Verstuur via WhatsApp